poKREt!

U suradnji s OŠ Žitnjak provodi se projekt “poKREt!” namijenjen učenicima uključenima u posebne odgojno-obrazovne skupine i njihovim vršnjacima.

poKREt!” je projekt osmišljen u svrhu pružanja psihosocijalne podrške i pomoći u razvoju, socijalizaciji i integraciji učenicima s teškoćama u razvoju primjenom elemenata terapije pokretom i plesom u grupnom radu. Koristeći pokret, ples i tijelo, ali i druge ekspresivne tehnike kao alate za kreativno izražavanje i intervenciju, glavni cilj je unaprijediti kvalitetu života djece u poticajnom i neosuđujućem okruženju.

Osim grupnog rada s učenicima, ostale aktivnosti uključuju: kreativno-socijalizacijske radionice s razredima, zajedničke radionice roditelja i djece, prezentaciju na učiteljskom vijeću te iskustvene radionice za učitelje i stručne suradnike.

Zašto “poKREt!” u školama?

U školama postoje brojni kvalitetni programi, no uglavnom se radi o programima primarne prevencije usmjerenima općoj populaciji učenika. U nedostatku programa usmjerenih populaciji djece s već identificiranim poteškoćama, projektom “poKREt!” pridonosi se sustavu podrške djeci s teškoćama u razvoju u njihovom svakodnevnom okruženju.

Specifičnost projekta je i u njegovom pristupu u radu s učenicima. Većina tehnika grupnog rada zasniva se na verbalnoj komunikaciji. Takve su tehnike ponekad, zbog karakteristika djece i mladih s teškoćama u razvoju, teško primjenjive u radu. Kreativne terapije prepoznate su i priznate u svijetu kao učinkovita metoda rada s brojnom populacijom. Specifičnost tehnika koje koristi terapija pokretom i plesom čine ovaj medij idealnim za djecu s teškoćama u razvoju, pružajući im priliku za izražavanje emocija i misli metaforama i simbolima radije nego riječima.

Voditeljice:

  • Jelena Višek, prof. soc. ped., apsolventica psihoterapije pokretom i plesom
  • Gordana Katalenić, mag. psych., apsolventica psihoterapije pokretom i plesom

poKREt!” je financiran od strane Grada Zagreba – Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom.